logoporadna pro podnikatele a ostatní OSVČ

Archivace dokladů (účetních, daňových...)

Archivace účetních dokladů se týká vedení podvojného účetnictví. Zde se věnujeme problematice úschovy dokladů fyzických osob, které nevedou účetnictví, a dále archivaci daňových dokladů.

Archivace dokladů u daňové evidence

Pokud uplatňujeme pro daň z příjmů výdaje podle daňové evidence, archivujeme veškeré evidence a veškeré doklady, které jsme v evidenci uvedli.

Archivovat musíme celou dobu, po kterou nám může být doměřena daň z příjmů.

Archivace dokladů u výdajů paušálem

Pokud uplatňujeme pro daň z příjmů výdaje procentem z příjmů, stačí archivovat doklady pro

  • příjmy peněžní i nepeněžní, které jsme obdrželi v hotovosti nebo na účet od 1.1. do 31.12.
  • pohledávky související s naším podnikáním nebo jinou samostatnou výdělečnou činností (hlavně ty, které trvají k 31.12.)
  • dlouhodobý majetek (budeme potřebovat pro výpočet odpisů, přejdeme-li na výdaje podle dokladů)

Archivovat musíme celou dobu, po kterou nám může být doměřena daň z příjmů.

Plátci DPH a archivace daňových dokladů

Jsme-li plátci DPH, musíme daňové doklady a daňovou evidenci k DPH uschovávat 10 let od konce roku, kdy měly doklady zdanitelná plnění.

Aktualizováno 26.10.2011   Vytisknout   Našli jste chybu?

Reklama

jakpodnikat.cz | Kontakt